Ons onderwijsOnze visie op onderwijs
Dit willen we realiseren door:
Passend onderwijsDoor middel van heldere en aangepaste instructie en werkvormen, worden de basisvaardigheden (taal, lezen, schrijven en rekenen) en feitenkennis aangeleerd. De leerlingen worden gestimuleerd actief en op eigen wijze betrokken te zijn bij het leerproces. Bij dit proces wordt rekening gehouden met relevante verschillen tussen kinderen. Immers ieder kind heeft zijn eigen talenten: we zijn trots op ieder kind. Wij streven naar kwalitatief hoogwaardig onderwijs, met goede leerresultaten voor alle kinderen. Werkvormen die gebruikt worden in de groepen zijn onder andere: dag- en weektaken, keuzehoeken en takenborden. Leerlingvolgsysteem en leermiddelenSystematisch worden de vorderingen van de leerlingen bijgehouden in ons leerlingvolgsysteem en besproken in leerlingbesprekingen met onze Intern Begeleider. Tevens is er aandacht voor meer-/hoogbegaafde kinderen via ons pittige plustoren project. Door tijdige vervanging van methoden en actuele bijscholing van de leerkrachten is het leerstofaanbod van het kindcentrum maatschappelijk relevant, eigentijds en onderwijskundig verantwoord. BetrokkenheidWij vinden een goede relatie tussen het kindcentrum en thuis heel belangrijk. Wij proberen ouders dan ook zoveel mogelijk te betrekken bij en te informeren over alles wat er in en om het kindcentrum gebeurt. Opvoeden is een gezamenlijke taak van ouders en leerkrachten.
|
Agenda |