thema; Dieren

 

Net na de zomervakantie zijn we in  onze groep gestart met het thema dieren.


We praten, knutselen en leren over alle dieren. We hebben al gekeken welke dier het populairst is en een overzicht van onze lievelingsdieren hangt in de klas. Het konijn is verreweg het meest geliefde dier van de kinderen.


Sara heeft haar konijn een dagje mee naar school genomen. Ze heeft verteld over de verzorging van haar konijn. De kinderen mochten het konijn allemaal aaien.


Als verrassing kwam er nog een dier op bezoek. De kinderen mochten raden...het dier zit niet in een hok en loopt niet aan de riem... daarna mochten de kinderen vragen stellen.   Marc (uit de Eendengroep) liet zijn papegaai zien. 


Verder doen we taalspelletjes zoals elkaar napraten net als een papegaai (auditief geheugen), rijmen (luisteren naar klankovereenkomsten), de lettergrepen van dierennamen klappen (woorden in delen hakken en plakken) en dierenraadsels (kritisch luisteren). 


M.b.t. de sociale vaardigheden leren we elkaar aan te kijken als je met elkaar praat. 
Vragen of je mee mag spelen. Hoe pak je dat eigenlijk aan, mee doen met de ander? Wat speelt die ander en hoe sluit je aan bij het spel?
En... aardig doen tegen elkaar. Waarom moet je aardig doen? Wanneer mag je nee zeggen? Mag je dan nooit boos doen/zijn?

We horen er allemaal bij!

 

IMG_0644 IMG_0644
IMG_0642 IMG_0642
IMG_0647 IMG_0647
IMG_0649 IMG_0649
IMG_0646 IMG_0646
IMG_0648 IMG_0648